الرئيسية / موضوع / ازاى اتخن فى اسرع وقت – عايزة اتخن نفسي

ازاى اتخن فى اسرع وقت – عايزة اتخن نفسي

ازاى اتخن فى اسرع وقت اريد الحصول على طريقه تجعلني اتخن بسرعه في وقت قليل حتى اتمكن من زياده وزني بسرعه في البيت بدون الذهاب الى الاطباء فما هي الطريقه التي تجعلني يجيب على سؤال كيف اتخن في اسرع وقت لو سمحتم من خلال تجاربهم اعضاء المختلفين هنا حتى يناسب على وزن طفلي وهو ما اريده هو زياده وزني بمقدار 10 كيلو جرام.

 

اولا اعملى تحليل انيميا  منه تقدر تعرفي سبب نقصان وزنك لو في حاجة عضوية في الجسم لا قدر الله، ثانيا خدى قرصين على الريق بكوب ميه بالسكر او عصير وبعدها بساعه افطرى ويكون فى الفطار عسل اسود او نحل او مربى وفى العشاء حلويات وفي وجهة نظر في الفقرة التالية عن ازاى اتخن فى اسرع وقت للي عايزين يزودا الوزن في وقت قليل.

ازاى اتخن فى اسرع وقت

في ناس مش بتكلم صح في موضوع ازاى اتخن فى اسرع وقت زي اللي بيكتبوا مربة وقشطة وجاتوه والكلام ده يعني معقول كل يوم تاكل الكلام ده ، ده يأثر على الصحة بالسلب ، الموضوع بسيط جدا ، أعملي inbody ده ميزان بيكون في الجيمات الكبيرة بيطلع ورقة مكتوبة فيها وزن الدهون والعضلات و حاجات كده طيب ايه فايدته وإقرأ انا بنام كثير اوي.

السعرات الحرارية التي يحتاجها الجسم

فايدته إنه بيكتبلك السعرات الي محتاجها جسمك وتزودي عليها 500 كالوريز سعره حرارية يعني بس. تكون حاجات مفيدة بطاطس مسلوقة أو مشوية بطاطا شوفان ورز ومكرونة مسلوقين بدون زيت هيكون نظام صحي تزيدي والجسم مشدود لا حياء في العلم ، ووزن العضلات يضرب في 2 هيطلع البروتين الي محتجاه يعني مثلا وزن العضلات طلع في الinbody 30 ، هنضربها في 2 الناتج هيطلع 60 جرام بروتين ، وتخلي معاكي سناك مكسرات تسلية هتساعدك في زيادة الوزن وأشتري علبة مالتي ڤايتمن من الصيدلية ولو الشهية ضعيفة خدي تراتكين مع إستشارة الطبيب في موضوع ازاى اتخن فى اسرع وقت يا جماعة بطلوا تأخذوا ادوية بدون نظام والدكتورة لا يعرف، قد يفيدك مقالة شعر ابنتي بيقع.

الناس اللي عايزه تزيد شويه بطريقه صحية ، كلوا 4 وجبات في اليوم منهم وجبتين كبار ( الفطار – الغدا ) و بلاش تكلو كميه كبيره علي العشا ، ثانيا دخلو الاكل دا في النظام الغذائي ( بطاطا حمرا – بطاطس مهروسة – اللبن – عسل ابيض و اسود – المفتكة و دي بتتجاب من السوبر ماركت – و شويه مكسرات ) ، الاكل دا هيخليك تزيد و بطريقه صحية .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.