الرئيسية / موضوع / العداد الكهرباء الجديد ابو كارته نزلي غرامة 300 جنيه اعمل ايه

العداد الكهرباء الجديد ابو كارته نزلي غرامة 300 جنيه اعمل ايه

هندسه كهرباء الجديد ابو كارت منزلي غرام عليه بعمله قدره 300 جنيه و لا اعلم لماذا اذا كان احدكم باستخدام عداد الكهرباء الجديد الذي يعمل بالكارت يقول لنا لماذا يتم انزل غرامة بعد الشحن وهل هو افضل من العداد القديم الذي كان يلبس او من العداد الالكتروني الذي يقوم بدون كارته ام انه لا مثيل له.

غرامة عداد الكهرباء الكارته

بصي حبيبتي لو هو السويدي روحي بلغي علي طول لانه بيبقي فيه مشاكل واعملي طلب فحص للعداد، اقول لحضرتك ..حضرتك استهلاكك قبل اخر الشهر تعدى ال 1000 كيلو وات .. ف بالتالي لغوا نظام المحاسبة على الشرائح و حسبوا كل الكيلوات لشهرك بدون دعم ف طلع الفرق ده .. ده كلام اكيد عرفته من شركة الكهربا .. حله ايه .. تسيطري على استهلاكك بحيث انه ميتعداش ال 1000 كيلو .. م الاخر اننننسي التكييفات و الافران الكهربا من حياتك ..خالص.

هيا حاجه واحده بس انتي مكنتيش بتتدفعي علي العداد القديم فشالوه وحطوا واحد بكارت فطبعا الوصلات القديمه كلها لازم تتدفع فكل ماتشحني لازم تشحني بزياده وبيخوا الوصلات القديمه بالطريقه دي.

العداد القديم افضل ام العداد الالكتروني في حساب الكهرباء

الشقه اللي انا ساكنه فيها العداد بتاعها كان متصفر ومفيش عليه اي اقساط وساعات نشحن نلاقي غرامات ولما صاحب العماره راح سأل قالوله الخلاصه يعني ادفع وانت ساكت من الاخر شغل بلطجه زي ما بيعمله في العدادات القديمه لكن في القديم الناس بتتفاجئ بوصل نور بمبلغ كبير والعداد مبيحسبش الوحدات بدقه زي الكارت فا بتكون البلطجه فيه غامضه حسبي الله ونعم الوكيل.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.