الرئيسية / موضوع / العربيه مستعملة و بتسخن لاعاده شرائها من التوكيل

العربيه مستعملة و بتسخن لاعاده شرائها من التوكيل

عربيه جديدة بالنسبة لي وهي مستعملة من معرض و بتسخن ياجماعه اقول لكم من البدايه في السياره وتسخن جديده بداياتها من سيرفر كيلو متر ولكن ريداتير تقريبا جامعيه و السخونه في العربيه زادت استشاره لو سمحتم عايزه اسال اخواتي الشباب الخبره في العربيات واحده قريبتي اشترت من اسبوع عربيه علشان تودي مامتها جلسات العلاج لان مامتها مريضه جدا وبعد اسبوع من الشراء العربيه سخنت جامد والمايه بتتسرب منها لما قالت ل صاحب المعرض قالها طالما اشتريتي ودفعتي الفلوس ماليش دعوه السؤال هل صاحب المعرض عليه مسؤليه في كده ولا لا وللعلم هي مالهاش حد تساله باباها مش موجود واخوها طفل رايكم ايه.

عيوب سيارة سكودا فابيا 2002
عيوب سيارة سكودا فابيا 2002

العربية سخنت جامد وسربت مياه

المشكله فالمستعمل كده لازم قبل ما تشتريها كانت توديها تكشف عليها كلها كمبيوتر …. للاسف هي اشترت بصي ممكن تكون المشكله بسيطه جداً وديها لميكانيكي الاول يحددلك فيها ايه وبعدين شوفي لان ممكن يكون خرم فتوصيلة المايه او الردياتير ودي حاجه بسيطه مش مكلفه.

بدل بتهرب میه وبتسخن یبقا عاوزه طقم شنبر او الراس تتخرط ولیه ما فحستیها کمبیوتر قبل ما دفعتی الفلوس او اختی ضمان شهرا لما تشوفی السیاره.

الافضل تشوفي ميكانيكي ممكن السخونيه يكون سببها بسيط وعلاجها سهل وممكن تبقى تحتاج حل وش السلندر اللي هيحكم في الموضوع ده الميكانيكي وحبذا لو كان شاطر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.