الرئيسية / موضوع / كيف تقاوم الفشل وتحقق النجاح كتاب ومعلومات

كيف تقاوم الفشل وتحقق النجاح كتاب ومعلومات

كيف تقاوم الفشل وتحقق النجاح هناك الكثيرين ممن يجيدون من الفشل مطبات صناعيه كثيرا اثناء المرور في الحياه ولكن هم يريدون طريقه تحقق النجاح في مصاري هم لا يعلمون كيف ولكن عند طرحه هذه الاسئله عند الغير الصافي نظرت اليك مما القيادات المختلفه التي قالها الناس حوله السؤال الذي تم توجيهه اليها كيف تقوم الفشل في حياتك بعد تحقيق اساليب النجاح المختلفه كما يوجد كتب وتؤيد هذه الافكار جميع انواع فيك على النصائح المختلفه التي تحتوي على المعلومات القيمه مثلا كتاب مقاومه الفشل.

ازاي بقيت شخص ناجح وقدرت تقاوم الفشل

حطيت كل الناس والفشل والاحباط وكل الذكريات السيئة في صندوق وركنته علي جنب وفوضت الامر لله
كل طريق طويل أوله خطوة واحدة لو اخلصتوا في الخطوة دي ربنا مش بيضيع تعب حد والحمد لله رب العالمين.

اهم حاجة يكون عندك اسرار وعزيمة مش اي حاجة توقفك عن اللي انت عايزه
خلي عندك دافع قوي يخليكي تحققي اللي انت عيزااه
ركزي ع اللي انت عيزاه عايزة ايه وان شاء الله هتحققيه.

كتاب كيف تقاوم الفشل وتحقق النجاح

مفيش حاجة اسمها مستحيل انت تقدري تعملي المستحيل
وبلاش تكرري كلمة انا فاشلة خالص حتي لو بهزر بتأثر عليكي حتي لو انت مش واخدة بالك بعيدا عن تحميل كتاب كيف تقاوم الفشل وتحقق النجاح فنضع لك نصائح حقيقية من ناس عن تحقيق النجاح في حياتك وتبعد عن الفشل.

خلي عندك ثقة في نفسك وديه أهم ردود للسؤال كيف تقاوم الفشل وتحقق النجاح بدون ما تنظر في كتاب مقاومة الفشل او غيره لابد من الثقة في نفسك مدام لا يوجد معصية.
اي حد مننا بيهنج بيحتاج لحاجة تحفذه وتديله طاقة ايجابية اتفرجي ع فديوهات تحفزية على اليوتيوب
وفوق كل هذا عليكي بطاعة ربنا.

وتقص إحدى البنات وتقول الحمد لله اشتغلت ف التسويق الحاجه اللي بحبها ومؤمنه بشغلي جدا وعندي ايمان قووي اني هنجح واحقق احلامي وبحضر تدريبات في شغلي بدعمني بالإيجابيه وركنت كل حاجه ارجع بيها لورا علي جنب ودا كله بفضل الله.

كيف تقاوم الفشل وتحقق النجاح

الفشل بيجي بسبب الاحباط من الي حوالينا ومن الي احنا بنشوفو قدامنا ان مفيش حد بيطور من نفسه مفيش تحفيز وطبعا البعد عن ربنا وقلت الدعاء برضو بيسبب لفشل بدون سبب تحس نفسك محبط وفاشل النجاح بيجي مع الوقت من الصلي بتشوفي نفسك عندك موهبه ايه تقدري تنجحي فيها يعني مثلا انا بحب الهدوم والتصوير ف نفس الوقت وببيع اون لاين ف جروبات داخل المحافظة بتعتي بصور المنتج بتاعي بعرضه بوري للناس شغلي الي هو الهدوم وف نفس الوقت بوري للناس شغل  تصوير في بقيت بالتالي انا كده شخص ناجح بستغل حاجه واحده في حاجتين والحمد لله، تقدر تشوف موضوع انا عايز اكمل تعليمي بعد الدبلوم.

شوفي حضرتك بتفهمي ف ايه وعندك موهبه ف ايه تقدري تطلعي كل ما عندك فيه وان شاء الله بالتالي هتبقي انسانه ناجحه مش لازم برضو يبقي عندك موهبه علشان تكوني ناجحه انتي ممكن تكوني ناجحه ف شغلك ف بيتك ناجحه ف التعامل مع الاشخاص ف طريقت الكلام كده سيبك من كلام اي حد خلي ليكي طريق لنفسك وخليكي دائما واثقه ف نفسك.