الرئيسية / موضوع / حل / ليه الأهل بترفض تجوز أولادهم لبنات اهلها منفصلين

ليه الأهل بترفض تجوز أولادهم لبنات اهلها منفصلين

ليه الأهل بترفض تجوز أولادهم لبنات اهلها منفصلين انا احد الاسئله عن رفض الاهل زواج اولادهم من بنات اهلها منفصلين بكاءه الودو انا احد الاسئله عن رفض الاهل زواج اولادهم من بنات اهلها منفصلين وقت الوضوء في الصيا انا احد الاسئله عن رفض الاهل زواج اولادهم من بنات اهلها منفصلين وقت الوضوء في السياق التالي حيث توضح انها ليس من الشروط ان يرفض الاهل ذلك.

يوجد من الاهل الكثير من يقبل وهذا يعتمد على اخلاقيات او نوع الاهلي الذ انا احد الاسئله عن رفض الاهل زواج اولادهم من بنات اهلها منفصلين وقت الوضوء في السياق التالي حيث توضح انها ليس من الشروط ان يرفض الاهلي ذلك حيث يوجد من الاهل الكثير من يقبل وهذا يعتمد على اخلاقيات او نوع الاهلي الذي يتعامل معاهم الشاب او العكس.

ليه الأهل بترفض تجوز أولادهم لبنات اهلها منفصلين

فاقد الشئ هو أكتر واحد يعطيه يعنى اللى شايف باباه ومامته منفصلين بيحاول بكل الطرق انه يحافظ على جوازه إحنا للأسف بنبص للناس بنظرة مجتمع مش بنظرتنا إحنا علشان كده هنفضل نرجع  مش هنتقدم لقدام.

المشكلة ان الرجالة اللي بيفكروا كدة اصلا تسعين ف المية منهم اهاليم منفصلين، ويبقي بيتنك اوي او ابوه متجوز واحدة تانيه مثلا وحقي طبعا ارفض اتجوز واحد ابوه ع مامته مش يمكن يبقي زي ابوه مزواج.

سبب رفض الاهل جواز الولد من بنت

كان هذا رأي وهناك أراء اخرى مجتمع قد تكون غير مناسبة مابعرفوش ان المنفصلين دول ناس عندها ششجاعه انها تواجه مجتمعها وتواجهه دنيتها.

نص بيوتنا ازواج عايششين مع بعض في نفس البيت ولكن منفصلين متزوجين شكليا قصاد الناس ودا اسوء واكتر تاثير علي الابناء من الطلاق  لان البيئه المحيطه بالطفل بتبقي علي طول مضطربه  عكس الطلاق ، بتبقي البيئه المحيطه هادئه الي حد ما.

اراء عن زواج البنات الي اهلهم منفصلين

للاسف ممكن يكون غلط يقولك اصلها هتبقى زى امها مش هتعمر واكنهم دخلو ف مشيئه ربنا ولا يعرفو السبب ايه ولا اى زفت ع دماغهم لكن لازم الواحده تاخد بالجزمه وتستحمل عشان ماينفصلوش عشان خاطر نظره المجتمع.

نشرت ممكن الاهلي بيبقى عندهم نظره اكيد يا جماعه لانه بيبقى فيه خبره عندهم كافيه فوجدوه ناس كتيره في حياتهم انت لسه ما عندكش فكره انا اتعرفت حد دا دا بيعتمد على حسب البنت و اهلها واخلاقها و حياتك عامله ازاي.

افضل ان اراك هو صلاه الاستخاره حيث واجب على الشاب او الفتاه قبل حدوثها عمليه اي ارتباط طبعا فى الحلال هي اللجوء الى الله عز وجل و صلاه الاستخاره وسوف تجد على الانترنت معلومات عن صلاه الاستخاره اذا كنت لا تعلمها و شرحها و الدعاء اللي هي عايزاه و اذن و الاستعانه بها ولا بد من رضا الوالدين.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.