الرئيسية / موضوع / هل عملية الزايده ليها تاثير بعدين أو أضرار ؟

هل عملية الزايده ليها تاثير بعدين أو أضرار ؟

هل عملية الزايده ليها تاثير بعدين أو أضرار ؟ لان هناك شخص يسأل عن عملية الزايده إذا كانت هناك عواقب تحدث بعد العملية مباشرة أو تأثير أضرار نتيجة عملية الزايده حيث قالت له إحدى المضيفات على الموقع طب ممكن اعرف انت عرفت ازاي انها زابدة لان انا تعبت من الدكاترة وكل دكتور يقولي فحص غير التاني فممكن اعرف ايه التحاليل والاشاعات والدكتور قالك ايه بالظبط واعراضها عندك ما هي ولازم تعرف الاكل الممنوع بعد عملية الزايده من الدكتور نفسه.

اعراض عملية الزايده قبل إستئصالها

سوف تشعر الاول بوجع في معدتك كلها مش مكان معين. بعد كده هتلاقي الوجع بيتحول لاسفل المنطقة اليمنه ولو دوست ببطن ايدك يمين وحسيت بالوجع جامد تبقي اتأكدت وتروح تكشف عند دكتور باطنة بيفهم ولازم ولاتنسى الاكل الممنوع بعد عملية الزايده.

هل عملية الزايده ليها تاثير بعدين أو أضرار ؟

كشف عملية الزائدة

انا عملتها قبل كده وكنت تعبان جدا وروحت لدكتور ربنا يهديه قالي ما عندكش حاجة وعطاني مسكن قعد معايا كام ساعة تاني يوم كنت في مشتشفي بكشف دخلت عمليات في ساعتها وكانت هتنفجر وبرضه بأكد عليك تذكر الاكل الممنوع بعد عملية الزايده.

الاكل الممنوع بعد عملية الزايده

لابد من معرفة ما هو الاكل الممنوع بعد عملية الزايده حتى لا يحدث أكل يدخل جسمك قد يضر العملية عند حدوثها أو يضر الجرح ولابد أن تأخذ هذه القائمة من الأطعمة الممنوعة بعد عملية الزايده من الدكتور نفسه.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.