الرئيسية / موضوع / احسن طريقه لتخزين الطماطم في فريزر الثلاجة

احسن طريقه لتخزين الطماطم في فريزر الثلاجة

احسن طريقه لتخزين الطماطم في فريزر الثلاجة ايه احسن طريقه لتخزين الطماطم بعد عصرها عشان قلقانه اجيب بالطماطم و اصورها بطريقه خاطئه و اخزنها في فريزر الثلاجه ولا في الثلاجه من تحت واعملها صلصه و احطها ف الفريزر و لا احسن اجمدها سليمه كده و اطلع منها بالعدد اعمله صلصة افضل.

طريقة تخزين صلصة الطماطم في الفريزر

صلصه تبقى سريعه في الاستخدام وكمان ما تخدش مكان كتير لان اذا جربت تموت من خزانتها في الفريزر وبعد كده تقدري تشيليها منه وتعصريها لا تنتظري وقت كتير لحد ما تفك من التلج اللي فيها وعشان كده تعصريها وتخليها عصير في الفريزر افضل من انك تشتري طماطم وتسبيها زي ماهي فيه وتعتبر احسن طريقه لتخزين الطماطم في الفريزر داخل الثلاجة في البيت.

  1. صلصة في الفريز هتنجز معاكي اعملي كياس كل كيس قد كميه الصلصه اللي بستخدميها ف الاكل بصى انا لما جمدتها سليمة طلعت عينى فى العصر لانها كانت تلج
    و لما عصرتها و شيلتها فى الفريزر كانت اسهل بالنسبالى كتير قد يفيدك موضوع طريقه عمل اللازانيا بالصور خطوه خطوه

احسن طريقه لتخزين الطماطم في فريزر الثلاجة

صلصه طبعا احسن طريقه لتخزين الطماطم مباشر اسهم في الفريزر جاهزه عصير صلصه بدل ما تتركيها طماطم في حالها بعد الشراء..وتعملى كميه وتكيسي على قد الطبخه وتشيليها ف الفريزر  وكان هناك احدى السيدات تقول صراحه بخزنها كامله واطلعها تفك علي الاستخدام بضربها مع معلقه صلصه بوريه فيةالخلاط من غير نقطه مياه بتبقي جميله وبتطيب بسرعه.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *