الرئيسية / موضوع / تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر

تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر

تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر ، تقوم الكثير من البنات المقبلات على الزواج بعمل تجهيزات مختلفة وبما إنها العروسة قبل الزفاف بشهر يريدون شراء مستلزماتهن بما في ذلك الإستعداد إلي ليلة الدخلة وشراء الملابس والقمصان المختلفة مع تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر في أجسماهن وسوف نتكلم عن إستعدات العروسة من اداوات البيت المختلفة في عام 2018 المتعددة وهذه نصائح مختلفة من البنات إليكن.

انا والله مجربتش اجهز نفسي بس من خلال تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر مع أكثر من عروسة لفيت مع كذا حد الهدوم اهم حاجة تستغلي فيها وتجيبي النضيف وبلاش بقا يبقا كله بيجامات وترنجات هاتي بناطيل واسترتشات وعليهم تيشرتات وسويتشيرتات بيبقوا اشيك الملايات اخرك 6 كبار و6 صغيرين.

طقم الحلل في جهاز العروسة

الحلل طقم جرانيت وطقم تاني ويستحسن تجببه من المرشدي اسعاره حلوة جدا
الطقم الصيني مش ضروري أوي في تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر هاتي حاجة مش كبيرة في العدد لان اللي عدده كبير مش هتستخدمي نصه وبرده هاتية من اسواق المرشدي ومعاه طقم عشا تستخدميه في البيت.

جهاز العروسة من المفروشات

الفوط برده متكتريش متجبيش مفرش عروسة ولا ليه اي لازمة، الكوبايات والكاسات كلهم علي بعضيهم كفاية 6 اطقم وطقمين ليكي تستخدميهم في البيت وكنا قد تكلمنا بالتفصيل عنها من قبل في مقال جهاز العروسة من المفروشات المصرية.

الشنط – الأحذية في تجهيزات العروسة

الشنط والجزم متكتريش حتي لو معاكي فلوس خليهم بعد ما تتجوزي كل سنة بيطلع موضة جديدة تبقي تجيبي البلاستيكات هاتيها علي قد احتياجك وتكون خامة نضيفة ويستخسن من رنين او المرشدي بينزلوا عروض حلوة اوي وحاجتهم كلها حلوة وتقدري تعرفي العريس عليه ايه فى الجهاز والعروسة عليها ايه.

اطقم الحلل الكتير والملايات الكتير انا عندي حوالي ١٥لسه جداد وداخلة ع السنتين متجوزة والفوط والمفرش الابيض متفرش غير اول اسبوع جواز واللحفة الفيبر بتاعت الاطفال برضو والهدوووم جيبو اللي هتلبسوه مش اي هدوم علشان لازم كمية وخلاص وياريت الهدم ترنجات او جلاليب تبقي اكتريتها بسوستة علشان الرضاعة لمه ربنا يرزقك بيبيبي انا بعاني من الموضوع ده.

طبعا في حاجات كتير ملهاش لازمة في تجهيزات العروسة قبل الزفاف اولها النيش بس دة لا غنى عنه وشنطة المعالق ملهاش اي ٦٠ لازمة وهنتكلم حالاً عن الأدوات الكهربية في جهاز العروسة ومن خلال الآراء المختلفة في تكلفة جهاز العروسة كام الآن بعد غلاء الأسعار.

الاجهزة الكهربائية للعروسة 2018

نتحدث هنا عن تجهيزات الاجهزة الكهربائية في اداوات العروسة قبل الزفاف بشهر
واهمهما فرن الكهرباء وايت ويل حلو – البتوجاز اكيد بلا منافس universal – الغساله ممگن فوق اتوماتگ توشیبا او اتوماتگ كامل LG وممكن تجيبي نص اتوماتك واحسن نوع فيها توشيبا بردو – الشاشه اكيد بردو بلا منافس سامسونج او LG
التلاجه لابد منها في الاجهزة الكهربائية ويوجد نوع هيتاشي من احسن الثلاجات الی شفتها حقیقه مش بیبقا فیها ریحه اگل حتی لو فیها بقایا اگل مش بتطلع لو ریحه والخضراوات والفاگهه بتحفظهم ، وسامسونج بردو حلوه او گریازی.

افضل الاجهزة الكهربائية للعروسة 2018

  1. المروحه فریش حلوه او توشیبا
  2. التگیف یونيون اير
  3. التلفزيون LG أو سامسونج
  4. الثلاجة من نوع هيتاشي

مفروشات العروسه المطلوبه

نأتي لتجهيز العروس بالنسبه للمفروشات من اطقم السراير الكبيره والاطفال هاتي على  حالك – الكبرتيات هاتي للسرير الكبيره واحده سروجي والصغير نفس الكلام لو هتعملي اوضه اطفال – مفرش الزينه او زي مابيقولو المفرش الي بيتفرش اول اسبوع لا يوجد من يحب فيه كرانيش وترتر والكلام ده، بتيجي كبرتايه تركي بس فيها لولي ودانيل حاجه هاديه ورقيقه وشيك في نفس الوقت ولو في سرير أطفال نفس الحكايه من مفروشات العروسه المطلوبه في مصر عام 2018 بطريقة حديثة.

مفرش اسباني شتوي ولو في سرير اطفال نفس الحكايه بردو – كبرتايه شتوي غير الكبرتايه الي فوق دي صيفي – لحاف للسرير الكبير وزيو لازم للسرير الاطفال ملحوظه مفارش واطقم سرير المجد انضف حاجه في اطقم الاطفال – البطاطين هاتي واحده رقتين وواحده ريقه واحده لو هتجيبي المفرش الاسباني لان المفرش الاسباني فيها بطانيه والاحسن انك تجيبي بطانيطين رقتين مع المفرش الاسباني وبطنيه ريقه واحده ده الاحسن عن تجربه.

محتويات النيش للعروسه

الفوط براحتك هاتي ع اد ظروفك ولا يوجد حد معين في تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر أو بأسبوع حتى ، وهاتي بورنس او بشكير زي مابيسموه عندكم
#النيش للي بيقولك ملهش لازمه لا ليه لازمه وقت العزومات بس ميكونش اوفر ومليان حاجات شكلها اوفر ومرصوصه اوفر هاتي حاجات رقيقه وأعرفي ادوات المطبخ للعروسة.

تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر
الحلل الاكيد والي متقدريش تستغني عني في وقت الازمات هو طقم حلل استانلس زهران اساسي ، وممكن طقم جرانيت او تيفال او سيراميك او صاج متلفن الي ع ادك ويناسبك من دول هاتيهم احنا عندنا بيجيبو 3 اطقم  الاستانلس بيتعان في البار والسيراميك و التيفال او الجرانيت والتيفال بيتحطو في دولاب المطبخ لان اول ماهتجوزي هتحتاجي حلل صغيره اكيد مش هتظبخي في حله كبيره فالأفضل تجيبي اتنين في المطبخ مع الاستانلس وفايده الاستانلس في العزومات بردو ولو اتغشيتي في نوع الحلل الي جيباها وباظت يبقا موجود وهو لبيقشر ولا بيجرح والاحسن من دول صحي في تجهيزات العروسة قبل الزفاف بشهر ممكن توفريها.

الكاسات تجيبي بعيدا عن الي هتجيبيه في النيش ، لازم يبقا في المطبخ الي هتستخدميه يوميه وكمان اطقم شاي ومايه وجيلي وهكذا ولو احتجتي حاجه قوليلي انا قولتيلك بالميت ميقلش عن كدا لو حابه تجيبي اكتر هاتي وبلاش الكوبايات مرتفعة القيمة في تجهيزات العروسة قبل الزفاف خصوصاً.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *