الرئيسية / موضوع / مشكلة مع مديري في العمل

مشكلة مع مديري في العمل

مشكلة مع مديري في العمل كثير منها يتعرض الى مشكله مع المدير في العمل ولكن كيف اتعامل مع المدير المستفز في اشوف هذه هي مجموعه من النصائح التي قد عرضتها الناس على صاحب مشكله مع مدير احد الموظفين في العمل الذي كان يشتغل معه بكثرة.

كيف اتعامل مع مديري يكرهني

مهو مشكلتك انك كويس في شغلك سواء اتبعت تعليماته او متبعتهاش فانت ناجح من غيرة ودا بيزعل المدير الناقص الضعيف وبالتالي هو بيحاول يبينلك انك حاجه ملهاش لزمه وعلشان كدا هو متمسك بيك برضو ….بص انك تتجاهله دا غلط برضو لان كدا هيركبك الغلط.

لا تعند معاه في نفس الوقت لان ولاد الحرام دلوقتي ممكن يطلعوك حرامي وان مش دريان ….انت حاول تبين شغلك بطريقة غير مباشرة للمدير بتاعه وتعرفه قد ايه انت كويس في شغلك وبالتالي لما يجي ينجس معاك او يعمل معاك حاجة غلط هيبقي مكشوف للمدير الكبير، أما بقي بالنسبة للتعامل معاه فخليه في نطاق الشغل وخلصنا وسيبك من مشكلة مع مديري في العمل.

التعامل مع المدير المستفز في الشغل

همشه ولا كانك شايفه واللي زي ده مابيطولش اصلا عمره قصير هو بيزيد لانه شايفك بتتأثر أظهر العكس هتلاقيه لوحده بيدور عليك لان تأثيرك بيشبع نقصه.

اللى بينك وبينه شغل وبس يحبك او يكرهك دى حاجه ترجعله واعتقد انك لو واثق من نفسك وشغلك ميفرقش معاك حد طالما بالادب والقانون هو دا المختصر المفيد ولو حسيت نفسك مش مرتاح متجيش عليها دور على الاحسن واوعى تمشى لما تلاقى شغل جديد, الصورة واضحة جدا جدا و مش محتاجة لا تفكير و لا فقاقة وأترك اي مشكلة مع مديري في العمل ولا كلام وخلاص.


منطقيا كدة الراجل دا خايف تقعد مكانه انتا دلوقتي ف موقف قوي متخليش تفكيرك يأثر عليك، استعن بالله العظيم من الشيطان الرجيم و صلي على سيدنا محمد كتير و قول اللهم اكفنيهم بما شئت وكيف شئت انك على كل شيء قدير وأجمد.

مشكلة مع مديري في العمل

لو فعلا متدايق منك اسال زمايلك عن عيوبك بدون متجيب سيرته وهما هتلاقي واحد منهم مديرك اشتكاله منك ممكن يعرفك السبب وتطلع حاجه بسيطة وسهلة العلاج.

بص يا أخو اللى زى ده عنده نقص علشان حاسس أنك خطر عليه علشان ممكن فى يوم من الأيام تكون مكانه فهو عايز يحبطك ويكسر عزيمتك فالمفروض أنك تثبت وتستعن بالله وتعمل شغلك بما يرضى الله ورزقك فى الأول والآخر على الله مش على أى بنى آدم.

بص بقا انت انسان حساس جدا وده اكيد هيتعبك في حياتك، الامر الثاني سؤال هسألهولك هل مدير الشركه هو نفسه صاحب الشركه او عضو مجلس اداره ومستعجبش من سؤالي وانا اكيد عندي الرد علي استفسارك بطريقه اكثر عقلانية.

 

مشكلة مع مديري في العمل
كيف اتعامل مع مديري يكرهني
كيف اتعامل مع مديري يكرهني

كيف تتعامل مع مديرك الظالم

انت المفروض تحبس نفسك في اوضه ضلمه 15 يوم وتفتكر كويس انت زعلت الباشا في ايه علشان يبقي غضبان عليك كده مع مشكلة مع مديري في العمل.

يا عم سيبك منه ولا تعبره اللي بينك وبينه شغل وبس وانت مش شغال عنده علشان تعمله حساب كده في صاحب شركه مشغلك انت وهو سيبك منه وتجاهله خالص وخليك في شغلك وبس وسيبه هو في شغل كيد النسا اللي بيعمله ده.

تجاهله تماما وكبر دماغك ده علاج المرضى اللي زي دول وخلي نفسك عزيزه ولو جه عليك بالغلط في كرامتك ادي له بالجزمه ورب هنا رب هناك رزقك موجود بسبب مشكلة مع مديري في العمل.

تجاهله نهائي وخليك علي طبيعتك واعرف ان الرزق علي الله وخد الحياه ابسط من كدة علي فكرة هي العادة كدة اللي بيخاف وبيراعي شغله ومشاعر اللي حواليه دايما تعبان فضي دماغك واهدي شويه وخد حقك قبل ماتدي للشغل حقه الدنيا هاتظبط معاك.

التجاهل هو افضل علاج ده من وجهه نظري الشخصيه
وطالما الموضوع بعيد عن كرامتك اتمالك من نفسك شويه أما لو جه ع كرامتك يبقي ابوه ع ابو أمه ع ابو لقمه العيش اللي تزل او تخليك تتكسر لحد ربنا خلقنا ونفسنا عزيزه ماتخليش حد يهينها مهما حصل ولأي سبب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.