الرئيسية / موضوع / حل / مشروع براس مال 20 الف جنيه ومربح

مشروع براس مال 20 الف جنيه ومربح

مشروع براس مال 20 الف جنيه يقدر يتنفذ في عام 2017/2018 ويجب مراعاه حالة السوق في أي مشروع براس مال 20 الف جنيه أو أكثر حتى لان السوق العالمي متذبذب ولكم مجموعة مختلفة من المشاريع اللي ممكن تتعمل في مصر وتأتي بربح متميز ولو عندكم أي سؤال راسلونا في التعليقات.

مشروع براس مال 20 الف جنيه

  • تدوير مخلفات البلاستيك وده انك تشتري مكنه صغيره بتقوم بفرم اي المواد البلاستيكيه و بعد فرم المواد دي تقوم توزن الناتج و تبيعه لشركات مواسير البلاستيك او شركات الاكياس البلاستيكيه و هيخوه منك بسعر حلو ده كمان انت مش دافع حاجه من جيبك غير اجره الناس اللي بتلملك البلاستيك من القمامه و الشوارع و عامل واقف على المكنه و اتنين بيوصلوا المواد للمصانع و عايز بس محاسب يمسكلك الحسابات.
  • يعرض احد الشباب وجهة نظره ويقول، فكره جباره بس محتاجه لا يقل عن 10000 شاب مصري ليه رؤيه واحدهو هدف واحد وهو وطن جديد,,يعني هنبني بلد اسمها سمارت ايجيبت ….المفرووض يكون مساحتها لاتقل عن 100 الف كلم مربع بس اكيد في البدايه.
    مش هنبتدي بالمساحه الرهيبه دي,,هو انا عامل تلخييص بسيط للفكره دي بس الموضوع طوييل شويه وانا اشك ان محمود حسن يقراه بس بجد نفسنا نعمل الفكره دي,,انا وواحد زميلي أقتنعنا جدا بالفكره وهنبدأ نعمل حلمله على الفييس بكده قريب وكل شهر عندفع من فلوسنا 200 جنيه عشان نعلن عنها على الفييس لحد ما نكبر ونتقابل.
    احنا والأشخاص اللي نفسهم نفس الرؤيه ونبتدي من الصفر من اول الزراعه خالص بس هيكون في سيستم احنا اللي حطيينه بنفسنا هتكون فيها سمارت ايجيبت دي في خلال الأربعين سنه اللي جايه من الدول المنافسه بس اكيد اهم حاجه الخامه اللي هتكون معانا اللي هي الشباب اللي هدفه يتعدى فكرة هو مؤمن بيها او معتقد انه هيبتدي في تحقيقها حتى لو بعد 20 سنه من دلوقتي ودي الفكره بشرحها بقه وياريت مكنش طولت خالص.
  • محل ورد
  • إقامة مشروعات في مجال تربيه الحيوانات والتجاره فيها من اول اغنام وماعز او دواجن او ابقار او ممكن ايضا تجاره في القطط مميزه السلاله الي الدواجن او استزراع الاسماك او الجمبري.
  • اعمل مشروع بيض والله بيكسب دهب ولو خسرت كل البيض او بيعه..
  • فكرة مغسلة سيارات هي الإنسب لرأس المال البسيط ولكن من فين هتاخد رخصة انك مغسلة حيث ينافسك البنزينات بشكل كبير مما يمنع عنك الحصول علي رخصة مغسلة في اي جراش ولا خرابة ولا محل كبير تحت اي عمارة مع ان المشروع امكانياته بسيطة جدا ومربح للغاية وبياخد عمالة تكلفة غسيل العربية دلوقتي 30 جنيه بتدفع تبس 10 جنيه.
  • الكروشيه والتريكو نجيب جهاز او اتنين لعمل المغولات ده نعمل بالخيوط ملابس وكوفيات وكواقي وحجات كتير الهاند ميد وتسويقها رائع. مدرسة مصغرة عبارة عن اية هتاخد الاطفال بداية من اولى ابتدائى فيما فوق تمام تخدهم من الساعة 4 لحد الساعة 9 هتعملهم اية فى الوقت دة اقولك انا بقى اكل شرب لعب.
    الاهم طبعا انك هتجبلهم مدرسين يذكرو معاهم ويسعدوهم فى عمل الواجبات بس بالفهم تمام كل طالب هيدفع 000 فى الشهر تخيل فى كام اب وكام ام نفسهم فى حاجة زى كده بدل ميكون خايف عليهم فى الدروس ويروح يوديهم ويجبهم من درس لدرس ولو حابب بقى توصلهم تزود كمان 00 وطبعا فى حالات انسانية تراعى فيها بقى انت والاعتماد هنا على الناس المقتدرة لانهم فى بلدنا كتير الحمد لله.

مشروع ب 50 ألف جنيه

من هذه المشروعات قد يتكلف أكثر ولكن حسب منطقتك وحجم إقامة المشروع قد يتكلف أقل، فهنالك مشروع مستلزمات وملابس اطفال ومليان افكار الموضوع ده
المستلزمات من اول بودرة الاطفال لحد ادوات الحضانة والالعاب
.

استصلاح اراضى زراعيه فى الواحات،  حيث يبلغ سعر الفدان رخيص لو انته 5 هتجيبه 5 فدادين ب 50 الف جنيه.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *